Pattanásos (aknés) bőr kezelése

Pattanásos bőr (akne) kezelése

A pattanás (akne) a faggyúmirigyek krónikus gyulladása. Megjelenése elsősorban a faggyúmirigyekben gazdag területekre lokalizálódik (arc, mellkas, hát felső része). A pattanások (aknek) megjelenése a serdülőkor kezdetén jellemző, amikor a nemi mirigyek elkezdik hormontermelésüket és a hormonszintek még nem álltak be a végleges egyensúlyba.

A pattanás (akne) kialakulásának első lépése a faggyúmirigy faggyútermelésének fokozódása, a kivezető cső beszűkülése. A faggyúmirigyben felhalmozódó faggyú bejut a bőr sejtjei közé, ott felgyülemlik, befertőződik.

Miért alakul ki?

Az akne kialakulását számos tényező okozhatja: Az akne kiváltó okai között elsőként belső problémára kell gyanakodni, ilyenek lehetnek a bélrendszeri gondok, májdiszfunkció (például a máj nem tudja lebontani a bevitt toxinokat, így a salakanyagok ürítésére a bőrt használja), epegondok, bélférgek, bélgyulladás. Mindenképpen el kell végeztetni a megfelelő kivizsgálásokat, vagyis teljes vérvizsgálatot, a bélrendszer, a máj állapotának felmérését, parazitológiai vizsgálatot. Az így kimutatott betegséget kell kezelni, a kúrát a megfelelő szakorvos írja fel. Belső gyulladási gócok is állhatnak a betegség hátterében. (gennyes foggyökér, mandulagyulladás, húgyuti gyulladások). Az akne kiváltó okai közé sorolható még a keringési zavar, amit sporttal és szaunával orvosolni lehet, ám ekkor egy másik problémánk lesz, hiszen az izzadással sok ásványi sót vesztünk, ami szintén kiváltó oka lehet az aknésodásnak. Ilyen esetben az eltávozott ásványokat kell pótolni.

• Enzimhiány is okozhat aknét, többek között a lipáz és amiláz enzimek hiánya válthatja ki a pattanásokat. Ekkor a zsíros és cukros ételek fogyasztása után jelennek meg a kiütések.
  • A napfényre, bizonyos kozmetikumokra, vagy élelmiszerekre (pl. csokoládé, fűszerek, olajos magvak, citrusfélék stb) adott allergiás reakció is fokozhatja a pattanásképződést.
  • Az aknék kialakulásának hátterében meghúzódhat hormonális változás is, policisztás ovárium, immunzavar, serdülőkori hormonváltozás.
  • A zsíros bőrű pácienseknél eleve nagyobb a faggyútermelés, ezért ők hajlamosabbak az aknéra.
  • Szteroid tartalmú kezelés jelentősen megnöveli az aknés bőr kialakulásának esélyét.
  • Genetikai hajlam

Miként kezelhető az akne?

Pattanásos (aknés) bőr kezelése: fontos az otthoni alapos bőrtisztítás, a fertőtlenítés, szükség esetén hormonkezelés, valamint egyéb hatásos, a kialakulási okhoz igazodó terápiás mód (pl.: A vitamin kezelés). Mind felületi, mind szájon át szedhető, vényköteles gyógyszerrel (antibiotikumok, retinoidok, hormonok) kezelhető. A szakorvosi konzultáció és vizsgálat alkalmával a bőrgyógyász határozza meg a megfelelő pattanásos (aknés) bőr kezelési módot.

Előfordul, hogy a Pattanásos (aknés) bőr kezelése után hegek maradnak vissza, melyek lehetnek kivájtak vagy kidomborodóak. A hegek okozta kedvezőtlen megjelenést sok esetben lényegesen enyhíteni lehet kollagén indukciós kezeléssel (pl. dermaroller kezeléssel), melyről a dermaroller kezelés menüpont alatt tájékozódhat (ez is link legyen).

A beavatkozás árairól az Árak menüpontban olvashat. Orvosi konzultációra időpontkérés a +36 30 5603 983-as telefonszámon vagy az info@botoxclinic.hu e-mailcímen lehetséges.